Sweet Home Alabama - Reisverslag uit Birmingham, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Sweet Home Alabama - Reisverslag uit Birmingham, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Sweet Home Alabama

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

15 September 2013 | Verenigde Staten, Birmingham

Nog in de roes van Nashville, stonden we vandaag voor het eerst ietsje later op. Kennelijk hadden we het nodig. Bij de frontdesk koffie gescoord, en om negen uur waren we klaar om te gaan. Het blijft iets magisch hebben, dat je "je" auto voor de deur van zo'n motel parkeert. En dan zo kunt wegrijden. Heerlijk. Vandaag ging de reis naar het oosten van de staat Tennessee, naar Chattanooga. Uiteraard bekend vanwege Glenn Miller's hit "Chattanooga Choo Choo". Na een uitstekend ontbijt bij de Subway. reden we vervolgens de Interstate 24 East op en we kruisten de Interstate 65 naar Louisville, Kentucky. Even schoot het door me heen, maar nee, vier staten in een reis is al meer dan genoeg. Bovendien ligt Kentucky bóven Tennessee en moesten we uiteindelijk naar benéden, naar Alabama!

Nooit geweten dat Tennessee zo groen, zo mooi en zo bergachtig was. Genoten van het landschap dat aan ons voorbij trok, onderweg heerlijk gestopt in een rest-area waar we de laatste rest melk en sinaasappelsap opmaakten, en lekkere muziek gedraaid. Uiteraard country & western en bluegrass, maar ook Elvis, moderne rock en jaren 60. Het was goed vertoeven in de blauwe Chevrolet!

Rond een uur of half 1 kwamen we in de buurt van Chattanooga. Wederom een rest-area, even stoppen, en er bleek ook het een en ander aan informatie te liggen. En zo kwamen we erachter dat er een kabeltreintje naar Chattanooga rijdt, wat de meest steile ter wereld zou zijn. We volgden de borden richting "The Incline" en kwamen in het bijzonder pittoreske dorpje Lookout Mountain uit. We reden steil omhoog, prachtig. Dat er mensen wonen, je snapt het niet. Schitterende huizen ook!

Het ritje met The Incline was geweldig. Vooral terug. Je gaat dus achteruit omhoog en voor hoogtevrezers als ik is dat even buikpijn, maar wel errug mooi.

Chattanooga was doods. Niets te beleven, ook het beroemde hotel Choo Choo (vroeger spoorwegstation) niet kunnen vinden. Op de kaart zagen we dat het nog zeker 2 uur rijden was naar Birmingham, Alabama. Inmiddels was het al later aan het worden. We besloten de reis verder af te maken. Je verlaat Tennessee bij Chattanooga en komt ineens in de staat Georgia! Hee! Weer een staat erbij! Na Louisiana, Mississippi, Arkansas en Tennessee dus de 5e staat deze vakantie. Geweldig! Het is van korte duur, want voor je het weet rij je "Alabama, the beautiful" in.

Het motel "Howard Johnson Inn" is keurig. De wifi is goed en we hebben net heerlijk gegeten bij een Mexicaan om de hoek. Mama een wijntje, en ik een Dos XX. Heerrrlijk. Morgenochtend gaan we Birmingham wat beter bekijken, en dan rijden we via Mississippi langs de kust aan de Golf van Mexico terug naar New Orleans. Waar onze muziekreis begon en waar we vast nog gaan genieten van heel veel muzikale hoogstandjes!

• 16 September 2013 - 06:01

Roy:

Chattanooga Shoe Shine Boy!

• 16 September 2013 - 08:47

Lisan:

Jij hebt al meer staten gezien dan ik haha ;) En ontbijt bij de subway herken ik. Zo leuk om te lezen hoe jij Amerika beleefd en tegelijkertijd ook herkenbaar :)