We're jazzed you're here! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu We're jazzed you're here! - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

We're jazzed you're here!

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

10 September 2013 | Verenigde Staten, New Orleans

Op weg naar het Hotel Sainte Marie, midden in de Franse wijk, zag ik een bord "We're jazzed you're here..." Geen tijd om foto te maken, na een lange reis van 21,5 uur was het wel mooi geweest, maar moest ik me nog wel even concentreren in de blauwe Chevrolet. Een heerlijke wagen met airco en CD speler. Dank aan collega Nienke voor het tippen van Navigator Free, die zonder internet en wifi rechtstreeks op de satelliet werkt.

En zo reden we dan ineens in New Orleans. De stad van Louis Armstrong (het vliegveld is dan ook naar hem vernoemd), Fats Domino, Preservation Jazz Hall Band, Mardi Gras. We gaan het allemaal zien vandaag, als we straks op de hopon-hopoff bus de stad gaan verkennen.

De vlucht was prima. Ruimer vliegtuig met zelfs wat lege plekken en ik heb nog even mooi 2 uurtjes slaap kunnen pakken. Dat was maar goed ook, want het was toch mijn plicht ons netjes naar het hotel te rijden ;-)

Het eerste wat ons opviel was dat het ons eigenlijk aan Indonesië deed denken! De warmte, lekker klef en moerassig, maar ook de geuren. Gek genoeg. Het hotel is een kopie van het hotel waar we in Yogyakarta logeerden maar dan met de beroemde Franse Louisiana style.

Het hotel heeft een heerlijke patio, compleet met fonteintje. Er is een bar en die blijft tot laat open, dus konden we nog even een drankje halen.
We hebben genoten van een LA31 (het lokale bier) en Californische wijn en toen ging het licht uit. Sliepen rond 23u, 6 uur 's ochtends NL tijd.

En om 7 uur werden we rustig wakker. Nu even douchen. Mama zit beneden al lekker koffie te drinken, en ik ga me bij haar voegen om het avontuur aan te gaan: we gaan op de HIPHOP bus door New Orleans crossen. Mijn reisgenote vindt dat leuker klinken dan hopon hopoff bus, en inderdaad, het heeft wel iets.

Vanavond meer nieuws en hopelijk mooie muziekberichten uit de City of Jazz!!!!!

• 10 September 2013 - 15:16

Roy:

Way Down Yonder In New Orleans!