Koud hier....(terugdenkend aan een prachtreis!!) - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Koud hier....(terugdenkend aan een prachtreis!!) - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Koud hier....(terugdenkend aan een prachtreis!!)

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

09 April 2012 | Nederland, Scheveningen

We zijn weer thuis. De reis duurde ruim 22 uur. Gisteren uit Denpasar vertrokken om 17:25 (11:25 NL tijd) en eer we onze koffers hadden was het 9:40 uur vanmorgen. Moe, gaar, kapot, maar zeer voldaan gingen we allen ons weegs. Margot en Leon richting Amsterdam, en mams en ik gingen door richting Rijswijk. Daar wat spulletjes overgeheveld (er paste meer in mijn koffer) en na de koffie terug naar Scheveningen.

Tsja. En dan kijk je naar buiten en zie je regen...en jezus, wat is het koud hier!!!! Niet dat Bali nou zo lekker was (want daar was het weer té warm), maar toch....ik mis de zon, ik mis de warmte en die typische Indonesische geuren.

Het was een droomreis, een bijzondere en emotionele trip, en een prachtervaring.

Hoogtepunten waren de Anklung muziekschool in Bandung, de Borobodur en de Prambanan, reisleider Max en zijn prachtige verhalen in de bus, de treinreis van Bandung naar Jogja, de kindjes in Oost-Java, de Ramayana voorstelling, het heerlijke eten en de zoektocht naar mijn vader's huis in Jakarta.

Java was geweldig, Bali viel wat tegen. Niet echt mijn ding om alleen maar in de zon op het strand te liggen. Ik was daarom blij dat mijn moeder en ik nog een dagje de "Bali Adventure experience" hebben gedaan: dit was eigenlijk een samenvatting van wat we eerder hadden gezien: koffie proeven, een wandeling dwars door de sawa's (nog niet eerder zo dichtbij geweest), een ritje met een becak, maar ook nieuwe ervaringen: Indonesische wodka (Arak) proeven, zelf offers maken, en van dichtbij een boer zien ploegen. Bijgevoegd wat foto's.

Java en Bali: "back to the rootz" was geweldig. Wie weet tot ziens, Gordel van Smaragd! Selamat tinggal!

  • 09 April 2012 - 18:53

    Petry:

    Welkom thuis lieverd. Precies op dit moment ben ik mijn foto-album van Indonesie aan het uploaden, zodat ik een prachtige tastbare herinnering heb in de kast. Weet precies hoe je alles hebt beleefd en welke emotie je hebt gehad. Laat je snel weten wanneer je op een woensdag in de gelegenheid bent om af te spreken en anders spreken we op een avondje af?

  • 09 April 2012 - 21:14

    Lineke:

    HOI!

    Nou, deze geweldige ervaring neemt niemand jullie meer af.
    Hier kun je heeeeeeeeeeeeeel lang op teren.
    Welkom terug en werk ze!

  • 10 December 2012 - 22:11

    Erwin:

    Beste Marcel,

    Ik ben benieuwd of je dit berichtje nog leest, want je reis naar Indonesie is alweer een tijd geleden. Bij toeval ben ik vandaag je reisverslag tegengekomen. Mijn moeder, Lydia "Kiki" Haase (inmiddels 86) heeft voor de oorlog ook in de Berendrechtslaan gewoond en de familie Haase (vader John, geboren in 1899, moeder Pauline, kinderen Ippie, Kiki, Doddy en Wally) was goed bevriend met de familie Conté, zo heb ik uit de verhalen van vroeger begrepen. Er werd met enige regelmaat gesproken over "de oude heer Conté"; ik neem aan dat hij jouw grootvader is?

    Het gezin Haase is begin jaren '50 naar Overschie (Rotterdam) verhuisd. Ippie (89), Kiki (86) en Wally (79) leven nog. Wally woont daar nog steeds! Ik zal ze je reisverslag laten lezen, dat zullen ze erg interessant vinden. Van hun ouderlijk huis is niets meer over, heb ik van ze begrepen.

    Groeten,
    Erwin (47)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 52120

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 14 November 2017

ROADTRIP Texas, New Mexico, Arizona, California!

12 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Mazcleta, Castillos en Paella....Valencia 2014 !

09 September 2013 - 19 September 2013

The "Deep South" Music Trip

04 November 2012 - 17 November 2012

USA & Guatemala 2012

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Back to the rootz!

Landen bezocht: