Terug naar Nederlands-Indië.... (deel 2) - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Terug naar Nederlands-Indië.... (deel 2) - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Terug naar Nederlands-Indië.... (deel 2)

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

28 Maart 2012 | Indonesië, Jakarta Pusat

Jakarta is een ongelooflijk drukke, vervuilde, krankzinnige en (te) volle stad, maar heeft ook z'n charmes. De volgend dag om 7:30 met onze bus een stadstour gemaakt. Vooral het oude Batavia, waar nog het een en ander van te zien is, maakte veel indruk. Onze reisleider, Max (zelf half Indonesisch en half Nederlands, gestudeerd in Leuven en Amsterdam), vertelde prachtige verhalen.

Over hoe er vroeger in de koloniale tijd op zondag gefeest werd op het stadhuisplein. En dan sta je daar voor het oude stadhuis van Batavia. Mijn vader is daar ook vaak geweest met mijn opa en oma. Ik kan me die verhalen herinneren. Het plein is prachtig, de wit-rode stijl die zo typisch Indisch blijkt te zijn (en ik al vanuit het vliegtuig zag), pakt ons. Met zijn vieren beleven we dit moment, kijken elkaar aan en snappen dat hier geschiedenis ligt. Ondanks dat het nu al om 8 uur 's ochtends bloedheet is, krijgen we hier kippenvel.

Bijgevoegde foto het stadhuis van Batavia, toen Nederlands-Indië.

• 28 Maart 2012 - 09:15

Mignon:

Bedankt voor je reisverslag! Ik zal het regelmatig lezen. Veel plezier!!!

• 28 Maart 2012 - 10:01

Marcel Conté:

@Mignon: dat vind ik leuk te horen. Als ik terug ben gaan we eindelijk die langverwachte lunch beleven! Ik heb veel te vertellen ;-)

• 28 Maart 2012 - 12:34

Ruby Thielsch:

Super !!!! Krijg alweer heimwee maar ga in juni weer voor 5 weken. Mooi he die treinreis en dat die pak ujo er nog steeds is in 1976 bestond dat angklung schooltje ook al. Hoe vond je Jakarta, geweldig he.