Chinatown, Manhattan Bridge en Brooklyn - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Chinatown, Manhattan Bridge en Brooklyn - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Chinatown, Manhattan Bridge en Brooklyn

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

05 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Hotel 91, East Broadway, Chinatown, half elf. In Nederland is het nu half 5 's ochtends. Martijn en ik zitten op de hotelkamer. Elk een eigen tweepersoonsbed. Martijn op zijn iPad en ik op mijn oude vertrouwde laptop. Doet me denken aan de verslagen die ik vanuit Indonesië achterliet...

Hotel 91 ligt op nummer 91 van de East Broadway, midden in Chinatown. En alles is hier ook echt Chinees! Van kleine winkeltjes, etenswaren op straat, restaurantjes, kappers, supermarkten. Grappig om te zien. Eerst liepen we richting de East River. Aan de overkant van deze rivier ligt Brooklyn. Links zie je de Manhattan Bridge en rechts de Brooklyn Bridge. Na een leuke foto en videosessie, kregen we toch wel trek en belandden in zo'n typisch ongezellig Chinees restaurantje.

Lekker gegeten en toen kon de echte wandeling beginnen! De Manhattan Bridge op en zo naar Brooklyn, Een wandeling van een uur, maar absoluut de moeite waard! Je hebt een prachtig uitzicht op een deel van de skyline van Manhattan en naast je komt de metro af en toe voorbij (want die reed weer). Brooklyn was redelijk uitgestorven, niets spannends eigenlijk. Wel wat mooie foto's en films geschoten aan de andere kant van de rivier, onder andere van de Brooklyn Bridge maar ook Manhattan.

Uiteindelijk taxi teruggenomen, bij plaatselijke supermarkt Chinese en Amerikaanse biertjes gescoord, maar nu is het wel klaar. De wekker gaat om kwart voor negen, want om 11u begint onze tour met de hop on hop off bus. Truste!

• 05 November 2012 - 08:59

Jannie:

Zo te zien is het daar koud! Wel apart die brooklynbridge, maar wel weinig zwervers onder de brug. Ach een hotel is altijd beter. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste dag al veel dingen hebben gedaan. Was al met al wel een lange dag denk ik. Veel plezier verder.

• 05 November 2012 - 11:57

Maron:

Hey Marcel,

Geniet van alle heerlijke belevenissen daar. En dan na jouw terugkeer gaan we eindelijk bijpraten;-)

Liefs,
    Maron

• 05 November 2012 - 15:05

Marcel Conté:

@Jannie: haha, gelukkig konden we terecht in het hotel. Maar inderdaad, veel leuke dingen gedaan en gezien. Zometeen ontbijten op Times Square. Ben benieuwd! Liefs!
    @Maron: doen we zeker, tot nu toe is New York echt erg indrukwekkend! Liefs!

• 05 November 2012 - 15:46

Carla:

Hee Mars, leuk dat alles is doorgegaan! genieten!!

• 06 November 2012 - 00:20

Kurt:

Je hebt het zo te zien en lezen prima naar je zin.Veel plezier bij je aziatische vrienden. Lekker dim summen toch? Ennuh...vergeet je fotomodus niet op je videocam. Maak maar een mooie takkenfoto ;)

• 10 November 2012 - 09:36

Margot:

Gave foto met de skyline op de achtergrond en de brug met lichtjes op de voorgrond!
    x

• 10 November 2012 - 21:56

Marcel Conté:

@Carla: ja, maar New York was wel errrrug koud. Los Angeles is beter ;-) Liefs!
    @Kurt: zeer mooie filmbeelden gemaakt, en ook foto's. Krijg je nog wel te zien. Furby's nog niet gelukt...maar hoop volgende week te slagen! ^_^
    @Margot: ja mooi he. Liefs!