En van de rock'n' roll naar de country & western - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu En van de rock'n' roll naar de country & western - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

En van de rock'n' roll naar de country & western

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

14 September 2013 | Verenigde Staten, Nashville

Nashville, TN. We zijn net wakker. Gaan zo ontbijten. En dan "Music City", zoals Nashville wordt genoemd, verkennen.

Gisteren was ook weer een schitterende dag. Na even bijgetankt te hebben in City Market (een supermarkt, waar je kon ontbijten, sterk wifi signaal en lekkere koffie), nog even stukje door downtown Memphis gelopen. Vervolgens reden we over de Mississippi Bridge en hebben "even" de staat Arkansas aangedaan. West Memphis ligt namelijk in Arkansas. Grappig, zie je ineens een bord met "Welcome to Arkansas, the natural state". We staken de Mississippi over, namen toch maar de eerste afslag terug. Voor je het weet zit je in Little Rock, en dat is toch echt wel uit de richting! De skyline van Memphis zag er mooi uit, maar het viel ons toch tegen dat we niet echt vlak langs de Mississippi konden komen, geen boulevard of bankjes/zitjes wat dan ook. Dus opnieuw de rivier over, Memphis en Tennessee uit en Mississippi weer in, op weg naar Tupelo.

Onderweg stopten we in "Flick's Truck Cafe" in het plaatsje Potts Camp waar we heerlijk lunchten, en waar je mocht roken. Dit tot grote vreugde van mijn reisgenote. Echte truckers, onder de tattoos met tuinbroeken. This is farmland and you know it!

Tupelo is de geboorteplaats van Elvis. Natuurlijk is het allemaal een beetje kitscherig, maar ach wat geeft het. Ze hebben het huisje en de kerk nagebouwd en alles op een plek bij elkaar gebracht. Maar je krijgt wel een idee hoe de jonge Elvis geleefd moest hebben met zijn ouders Vernon en Gladys. Klein!!!! In het huisje kregen we nog een korte 'rondleiding', en daarna stonden we weer buiten. Ook is er een museum, en een repilica van de kerk waar Elvis zijn eerste gospels gezongen heeft. Markant detail: op het mannentoilet hangt boven het urinoir een flatscreen met optredens van....Elvis Presley.

Inmiddels was het warm, nee heet, in Tupelo. Gauw proviand ingeslagen, en een stukje teruggereden zodat we de Natchez Trace Parkway konden rijden. Deze loopt helemaal naar Nashville, en zelfs nog verder naar het noorden. Dwars door de bossen, met een prachtige oversteek over de Tennessee rivier. Het pad wat er naast loopt werd 10.000 jaar geleden al door indianen gelopen en is een van de oudste trails in de VS.

Het had nog een spannend eind, want ineens bleek de tank toch leger dan verwacht....en dan gaat er zo'n lichtje branden, en wordt het donker, en eerlijk gezegd zaten we 'm wel even te knijpen. Gelukkig had mama op de kaart gezien dat er een tankstation was. Ik heb absoluut iets tegen Shell en wat ze allemaal doen in de wereld, maar ik kan je niet vertellen hoe blij ik was toen ik dat logo zag...

Van Memphis, Tennessee via Tupelo, Mississippi weer naar Tennesse, naar de stad Memphis. Onderweg op de Parkway passeer je ook nog Alabama, zodat je drie staten inéén doet. Een prachtige route, de videobeelden zeggen veel. Nog een spannend detail: mobiel bijna leeg. En we moesten het motel nog vinden.

Gelukkig was er de Subway die in een tankstation zat, en een gameroom met stopcontacten had. Mobiel opgeladen, maar wel goed in de gaten gehouden. Zeker toen er een donkere meneer uiterst relaxt de gameroom inslofte. Maar hij zag de mobiel niet, deed een spelletje en ging weer naar buiten...pfff

En vandaag Music City. Het zal mij benieuwen!

• 14 September 2013 - 17:05

Roy:

I Walk The Line!

• 16 September 2013 - 16:07

Marcel Conté:

Through the ring of fire....