Eerste etappe zit er op... - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Eerste etappe zit er op... - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Eerste etappe zit er op...

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

09 September 2013 | Verenigde Staten, Philadelphia

Philadelphia Airport. Gate C22. We beginnen nu toch wel moe te worden. Moeten nog 3 uur vliegen naar New Orleans. Maar we houden vol. Na een smerige bak koffie (slootwater) en een pizzastuk ("Just one slice?") nog even bij Au Bon Pain gezeten, ditmaal iets betere koffie. Water gekocht, en nu wachten we op het boarden. Helaas hebben we Philly zelf niet kunnen zien, het was net te krap en we wilden niet onze vlucht missen.

De vakantie begon vanmorgen al goed op Schiphol...de taxi die ons net had afgezet was nog niet weg, of ik kwam erachter dat ik mijn mobiel had laten liggen. Nee!!! Gelukkig kon ik via Jannie's mobiel de centrale bereiken, taxi teruggereden, 20 euro lichter, maar mobiel gelukkig weer terug. Niet alleen stond er de navigatie op, maar ook had ik sommige routes al voorgeprogrammeerd. Pffff....

Inchecken ging vlot, en voor we het wisten zaten we in het US Airways vliegtuig. Krap, en naast me een stevige dame. Lag de hele reis te slapen, maar dan ook echt de hele reis! We vonden het lastig om haar te storen, zeker omdat ze heel moeilijk liep. Later bleek ze erg aardig, en vertelde ze dat ze na 30 jaar in Amsterdam was geweest. Ze vond het erg veranderd. Met haar man had ze een Rijncruise gemaakt. Ze stapten ook over op Philadelphia, om door te vliegen naar Orlando, Florda. Zo zie je maar weer, geen vooroordelen hebben over mensen.

Het is nu kwart voor twaalf 's nachts in Nederland. Mensen staan al in de rij. Wij sluiten aan. Op naar New Orleans, waar we rond 21u lokale tijd, 6 uur des ochtends in NL, in het hotel verwachten te zijn...misschien toch maar een uurtje slaap pakken in het vliegtuig...vanuit New Orleans meer bericht!