Het record "door de Amerikaanse douane heen" - Reisverslag uit Rancho Palos Verdes, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Het record "door de Amerikaanse douane heen" - Reisverslag uit Rancho Palos Verdes, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Het record "door de Amerikaanse douane heen"

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

16 November 2012 | Verenigde Staten, Rancho Palos Verdes

Uit Roy's kamer (hier naast me) klinkt Gaby Moreno. Heerlijk! De koffer is bijna ingepakt, en de laatste CD's worden geript, foto's uitgewisseld en dan is het morgen helaas weer zover. Terug naar Nederland.

Aan de andere kant is het altijd wel weer fijn om thuis te komen. Het wordt een lange dag, maar dat overleven we wel. Nieuwe muziek, herinneringen en een boek over de "Maya profetie" dat ik expres voor de terugvlucht heb bewaard. En nieuwe films die ik kan kijken.

Vanmorgen ging de wekker om 5:30 uur en om 6u zaten we in de taxi. Op Aurora International Airport heerlijk ontbeten. We kregen eerst koffie, maar dat was de Guatemalteekse variant van het bekende Amerikaanse slootwater-bocht, dus bestelden we maar een cortado (más fuerte!!).

De vlucht duurde vier uur, en dat is toch best lang. Ik heb heerlijk genoten van de nieuwe film "Rock of ages" (speelt zich af ten tijde van de hardrock in de jaren '80) met glansrollen van Tom Cruise, Catherine Zeta-Jones en Paul Giamati. Roy had vannacht niet best geslapen, dus deed al gauw zijn ogen dicht.

En toen kwamen we aan op LAX. We konden er als eerste uit, liepen vrij snel door de douane heen, haalden Roy's koffer op, en gingen als een speer door de paspoort controle. Na 20 minuten stonden we weer buiten. Een record!

Taxi naar huis en na een heerlijke "take out" gehaald bij de Cipotle (Mexican grill) nu lekker aan het relaxen. De moeder van Christine is er ook, leuk haar weer te zien. Straks gaan we de meisjes ophalen en naar de taekwondo les kijken. En dan zal ik vanavond lekker slapen, na twee intense weken van New York, Los Angeles en Guatemala!

Ik voeg nog een paar leuke foto's toe en dan klap ik de laptop dicht. Misschien nog een berichtje uit Vancouver als ze er wifi hebben, en anders: hasta Holanda!