Zingend personeel, tv & movie tour, Lady Liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Zingend personeel, tv & movie tour, Lady Liberty - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Zingend personeel, tv & movie tour, Lady Liberty

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

07 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Het begint al een routine te worden: opstaan, douchen, aankleden, taxi aanhouden, ontbijten buiten de deur....maar ditmaal was het wel echt een zeer bijzonder ontbijt. Ellen's Stardust Diner, de plek waar we ook moesten verzamelen voor de tv & location tour, bestaat namelijk uit zingend personeel. En ze kunnen allemaal zingen! Of het nu rock'n' roll, pop ballads, soul, musical, jazz was....zowel het mannelijk als vrouwelijk personeel. En dat om 10u 's ochtends tijdens je ontbijt. Ongelooflijk. Onze serveerster - Jen - had een prachtige stem en zong een schitterende ballad, waarna ze ons ontbijt kwam brengen. Dat is nog eens wakker worden!

Nog maar net bijgekomen van dit muzikaal hoogtepunt, wachtte ons alweer een tweede verrassing: de uiterst energieke en theatrale Anna, onze "guide" tijdens de tv & movie location tour. Ze is actrice en is zelfs op IDMB te vinden (heeft nog niet veel gedaan, maar toch). Wat erg leuk was dat we steeds als we een locatie hadden gezien, bijbehorende filmclips op schermpjes konden bekijken. Zo kwam het hoofdkwartier uit "Ghostbusters" voorbij (tegenwoordig brandweer departement, maar het bord met het beroemde spookje hangt er nog), en het appartement uit "Friends", maar ook veel plekken waar meerdere films zijn opgenomen, zoals verschillende hotels en gebouwen. Ontzettend leuk om te doen. Onderweg stopten we bij Washington Square, waar een soort Arc de Triomph staat. Een pianist speelde prachtige nummers, en we konden het niet laten de CD te kopen. Zal nog vaak aan dat moment terugdenken: het zonnetje scheen over New York, wel koud maar minder dan gisteren, die prachtige piano muziek, en dat mooie plein waar ook veel filmscenes zijn opgenomen, waar iedereen zat te relaxen.

Terug bij Broadway. Zo'n 20 minuten lopen naar de mid-town cruise. Dat bleek ietsje verder te zijn, maar was wel even fijn te wandelen, hoewel het al kouder werd. De cruise was geweldig. Prachtige film- en fotobeelden gemaakt van de skyline van Manhattan, het nieuwe - in aanbouw zijnde - "One World Trade Center". Het nieuwe WTC wordt 1.776 feet hoog (541,3 m). Het jaar dat de VS officieel zijn gesticht en onafhankelijk werden van Engeland is 1776, dus geen toeval. Alvast een voorproefje van "Ground Zero" dat we morgen gaan bezoeken. Verder natuurlijk prachtige beelden van Empire State Building, de beide bruggen die we al eerder zagen (Brooklyn en Manhattan Bridge) en...het Vrijheidsbeeld. Indrukwekkend. Wel weer erg koud op de boot, maar zo af en toe konden we even binnen zitten. We eindigden deze mooie dag in de pub "McGee's". Deze pub heeft als voorbeeld gestaan voor "McLaren's", de pub uit mijn favoriete serie "How I met your mother". De ober vertelde dat een van de schrijvers van de serie ook daadwerkelijk vaak in McGee's kwam en zich daardoor heeft laten inspireren.

En op de valreep zien we dat Obama toch heeft gewonnen. Opvallend was dat weinig mensen het er over hadden vandaag, ook niet tijdens de tour. Misschien had iedereen het toch wel verwacht. We gaan slapen, morgen de grote dag. Bezoek aan het 311 callcenter. Ik ben benieuwd! Sleep well!

• 07 November 2012 - 16:05

Carla:

Hoiii..! leuk allemaal hoor! zoals je het beschrijft is het net of ik er zelf bij ben! raar dat je niets over Obama hoort...ben toch blij dat hij het weer gewonnen heeft!
    nou veel plezier nog!

• 10 November 2012 - 09:27

Margot:

Wat leuk dat je zo swingend hebt ontbeten. Na deze dag en tour kijk je vast met andere ogen naar je series...
    x

• 10 November 2012 - 21:50

Marcel Conté:

@Carla: dank je wel, leuk dat je me volgt en meeleest! Liefs !!!
    @Margot: zeker lief zusje, grappig om alles nu live te zien!