Back in the states! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Back in the states! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Back in the states!

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

05 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Na een zeer gezellige museumnacht, waar we 9 musea hebben bezocht (!) belandden mijn vriendin Brigit en ik in een zeer apart hotel. Citizen M. Pal naast de landingsbaan op Schiphol, maar zo goed geluidsdicht dat je echt niks hoorde. Uiterst compact, met een bed, een douche, een wc, alles mooi transparant en zeer modern ingericht. Je checkt in in het hotel, pakt je eigen kaartje, betaalt per creditcard, systeem genereert hotelkamernummer en klaar. Bijgevoegd foto's van het hotel en de landingsbaan. Allebei lekker geslapen, en dat is wel een luxe, dat je dus binnen een half uur bij de incheckbalie staat! Mams was er al, Martijn kwam er net aan en tot mijn grote verrassing kwam zusje Margot me nog even uitzwaaien! En dat voor maar twee weken weg....

De reis verliep voorspoedig. Rustige vlucht, en lekker snel, slechts 7 uur en 25 minuten gevlogen en toen kwamen we al over de stad Boston heen, en zag ik even later Rhode Island en daarna de vele eilanden die rondom New York liggen. Helaas geen mooi uitzicht op de skyline van Manhattan, maar die verwacht ik nog wel te zien....wat ik erg indrukwekkend vond was een enorme vloot van vrachtschepen, die allemaal richting New York voeren. En ineens was daar de Amerikaanse grond, en landde Delta Airlines, vlucht 71 (toeval of niet?) op John F. Kennedy International Airport.

Het is altijd erg leuk om door de douane te gaan, maar dit keer was het écht leuk! Misschien kwam het door mijn "It's going to be legendary" shirt, want de beambte bleek een fan van de serie How I met your mother te zijn, en kon niet begrijpen dat ik dat shirt had!

Ruim twee uur later kwam Martijn door de douane. Helaas hadden we niet samen kunnen reizen, want mijn vlucht zat al vol. Vrijwel direct door naar de rij voor de taxi (echt waar). Ongelooflijk. Rijen zoals bij het inchecken en bij de douane, rijen om met de taxi te mogen!

Onze taxichauffeur sprak geen woord met ons, maar heeft vanaf dat hij begon te rijden, totdat hij ons bij het hotel afzette alleen maar Hindi of Sanskriet gesproken. Later zag ik dat hij Singh heette. Ach ja...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 21 Maart 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 52094

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2017 - 14 November 2017

ROADTRIP Texas, New Mexico, Arizona, California!

12 Maart 2014 - 22 Maart 2014

Mazcleta, Castillos en Paella....Valencia 2014 !

09 September 2013 - 19 September 2013

The "Deep South" Music Trip

04 November 2012 - 17 November 2012

USA & Guatemala 2012

24 Maart 2012 - 08 April 2012

Back to the rootz!

Landen bezocht: