Klaar voor vertrek.... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marcel Conté - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek.... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Marcel Conté - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek....

Door: Marcel Conté

Blijf op de hoogte en volg Marcel

08 April 2012 | Indonesië, Sanur

Eén uur 's middags, zeven uur 's ochtends in Nederland. We hebben net een broodje en koffie op en zitten in de lobby van Parigata Resort te wachten op onze 'pickup' om half drie. Volgens planning vliegen we om 17:25 van Denpasar (Bali) naar Jakarta. Daar hebben we 2 uur om nog even rond te kijken en de laatste indrukken van Indonesië mee te nemen. En dan stappen we in vlucht GA 88 via Dubai naar Amsterdam. Daar komen we volgens planning morgenochtend 8:50 uur aan. Over 25 uur en 50 minuten dus.

Het was een bijzondere, emotionele, maar vooral zeer indrukwekkende vakantie. Van de hectiek in Jakarta, het oud-Indisch stadhuis, de botanische tuinen van Bogor, de Angklung muziekschool in Bandug, de Borobodur, Prambanan en Ramayana in Jogja, het typische Javaanse landschap, sawa's en dessa's, heerlijk Indonesisch eten, vriendelijke en gastvrije mensen, naar het toch wat toeristische Bali.

Wat een reis, wat een land. Ik zal het nooit vergeten. We zijn in de straat geweest waar mijn vader opgegroeid is, we hebben de sporen van het koloniale Indië gezien, we hebben op een olifant gezeten, een eigen offer gemaakt op Bali, koffie geproefd, pal langs de rijstvelden gelopen, heerlijk gegeten en... genoten!

Vooral genoten van dit prachtige land met haar mooie culturen. En een deel van die cultuur draag ik in me, en daar ben ik trots op.

Selemat tinggal en tot in Nederland, reisvrienden!